Ik ben op het Zuidereiland!

16 februari 2017 - Westport, Nieuw-Zeeland

Dag 9: van Taupo naar River Valley

Vandaag om 8 uur op om mijn tas in te pakken. Nadat ik dat had gedaan naar beneden om uit te checken. Daarna de bus in. Dit duurde langer omdat we allemaal onze tickets in moesten leveren dit omdat de overtocht naar het Zuider eiland van Nieuw-Zeeland er aan zit te komen. Ook moesten we al betalen voor de overtocht. Je kreeg dan een stempel op hè ticket om aan te tonen dat je hebt betaald. Eindelijk na een tijd wachten vertrokken. Na 15 minuten rijden stopten we om een wandeling van 2 uur te maken. Dit ging zonder al te veel moeite na de wandeling van gisteren. Aan het einde van deze wandeling was een erg mooie, hoge waterval. Daar geluncht en weer naar de bus gelopen. Toen weer 5 minuten rijden voor de volgende wandeling. Deze was erg kort maar zeker de moeite waard. Ditmaal weer naar een waterval. Ik blijf mij iedere keer verbazen hoe licht blauw het water hier is. Na de waterval terug naar de bus en toen naar River Valley. Onderweg nog even gestopt op het hoogste punt waar we met de bus kunnen komen. In dat plaatsje hadden ze ook een War Memorial museum met tanks op het terrein. Ik ben daar naartoe gelopen en bij de tanks gekeken. Daarna verder door naar River Valley waar we door een landbouw gebied reden met erg veel schapen. Aangekomen in River Valley moesten we onze backpack in een apart busje laden omdat de weg naar beneden erg steil was en de bus niet bij de camping kon komen. Toen een uitleg gekregen hoe alles werkt en hebben een kamer gekregen. We hebben daarna gegeten geroosterde kip met groente en een Yorkshire puddin. Erg lekker! Na het eten een spelletje Dice gespeeld en toen ben ik met een aantal andere gaan zwemmen in de rivier voor de camping. Dat was erg koud en gek omdat het erg donker was. Na het zwemmen een heerlijke warme douch genomen. Toen naar mijn kamer waar ik heb gekletst met een aantal mensen. Al snel in slaap gevallen.

Dag 10 van River Valley naar Wellington.

Vandaag heerlijk kunnen uitslapen tot 9:00. Aangekleed en ontbeten. Daarna op pad gegaan voor een wandeling die we eerst niet konden vinden tot we een bordje walking track zagen maar deze was al flink begroeit. Toch het pad genomen dat ook echt heel erg begroeit was zodat je het pad bijna niet meer kon zien. Aan het einde van het pad een mooie rivier. Ik dacht toen dat het pad doorliep langs de rivier en dat het net zo begroeit was als de rest van het pad maar dit was niet zo. Teruggelopen naar de camping en daar een andere wandelroute gelopen waar we eerst met een soort wagentje de rivier over moesten steken. Daarna steil onhoog langs een heel smal padje. Tot we bij de top uitkwamen waar we ons op een jachtterrein uitkwamen. We hadden een erg mooi uitzicht. Toen weer de moeilijk klim terug maar kwamen uiteindelijk bij het wagentje die ons naar de overkant bracht van de rivier. Toen in de lounge lekker op de bank gezeten en geluisterd naar iemand due gitaar speelde. Niet kort daarna alle bagage in een busje gegooid en naar de bus gelopen. Daar de bagage uitgeladen en in de bus gestopt. Onderweg baar twee films gekeken Forrest Gump en 21 Jump Street. We zijn nog even gestopt om eten te kopen en daarna door naar wellington. In wellington aangekomen ingecheckt bij het hostel en daarna een maaltijd gehaald. Dit was een soort hachee met rijst. Erg lekker! Dan op pad door de stad. Eerst kwam ik langs het historisch museum in wellington en daarna door naar de pier waar je een goed uitzicht had over de haven. Dicht bij de pier een park in gelopen met allemaal kunst die iets met de natuur te maken had. Toen langs het stadhuis en daarna langs allerlei cafeetjes naar het hostel waar er een pool competitie aan de gang was. Daarna gedoucht (koud!) en naar bed.

Dag 11 van Wellington naar Kaiteriteri

Vandaag vroeg op en ons verzameld bij de bus want we gaan vandaag de grote overtocht maken van Wellington (noord) naar Picton (zuid). Na alles in de bus hebben gelegd naar de terminal gereden en daar onze bagage in een vrachtwagen gelegd. Toen gewacht in de terminal tot we aan boord mochten. We kregen een teken dat we aan boord mochten via een vrouw die dit 5 keer omriep. De boot op en naar een café om daar een kop koffie te halen en te genieten van het uitzicht. We zaten dicht bij een enorm raam. Het obsevatiedeck was jammer genoeg dicht omdat het te hard waaide. Na een overtocht van 3 uur aangekomen in Picton. Toen de bus in om naar Kaiteriteri te rijden. Dat betekent in het Maori eten in overvloed en daarmee bedoelen ze de vissen en schelpen die er daar heel erg veel zitten. Aangekomen in Kaiteriteri ingecheckt en tika masala gekookt. Toen op pad voor een wandeling naar beide uiteinde van het strand waar we dicht in de buurt zijn. Naar een uitzicht punt gelopen waardoor je het hele strand goed kon zien. Na mijn wandeling bij het café nog iets gedronken en daarna naar mijn kamer waar ik heb gedoucht en naar bed ben gegaan.

Dag 12 van Kaiteriteri naar Westport

Vandaag om 7:30 op en een wandeling gemaakt over het strand waar ik naar een ander uitkijkpunt ben gelopen. Deze was jammer genoeg voor een deel dicht omdat ze het pad opnieuw aan het maken waren. Wel was het uitzicht ontzettend mooi waardoor ik daar heerlijk mijn ontbijt op heb gegeten. Daarna terug naar het hostel waar ik aan mijn dagboek heb gewerkt met een prachtig uitzicht op het strand. Na een tijdje moesten we de bus in en gingen we op pad naar Westport. Onderweg zijn we gestopt bij een prachtig meer namelijk Lake Nelson. Hier zwommen erg veel aalen in het water. Ons werd aangeraden niet onze vinger boven het water te houden omdat deze dan mogelijk afgebeten zou worden door een aal. Ik heb daar heerlijk gezwommen ook al was het water erg koud. Na het middag eten terug de bus in. We kregen toen een uitleg hoe morgen eruit zou gaan zien. Toen weer gestopt bij een cafeetje waar ik een ijsje heb gehaald daarna weer verder naar Westport. Tijdens de reis de tweede grootste rivier op een bepaalde hoogte gezien. Aangekomen op het hostel ingecheckt. Wij hebben de mooiste kamer met een eigen douch en keuken! Echt fantastisch! Daarna mijn restje opgegeten van de tikka massala en toen naar de kamer. Daar hadden we een aantal mensen uitgenodigd en hielden we een feestje. Om 21:00 uur werd er tegen ons gezegd dat we moesten stoppen. Wij zijn toen met z'n alle naar de bar gegaan. Daar hebben we tot in de late uurtjes gefeest.

1. Maaike:
    15 februari 2017
    Wat een mooie verhalen zeg! Wel eng zwemmen tussen de alen, ik krijg er gewoon kriebel van......ieieie!
  2. Leo Vollering:
    15 februari 2017
    Mooie plaatjes, Robin! Ziet er fantastisch uit!
    Voor jouw informatie: Wij zitten nu ook boven de tien graden Celsius! (Voor nu) :)
  3. Hennie:
    16 februari 2017
    Robin volgens je verhalen heb je de juiste mix gevonden van feesten en wandelen . Nog veel mooie avonturen maken groet
  4. Corvanhuis:
    4 maart 2017