Laatste dag van de Herfst! Op naar de Winter! Brrrrr!

31 mei 2017 - Byron Bay, Australië

Beste allemaal,

Hier in Australie is alles goed. Voor Australische begrippen begint het koud te worden 20 graden. Brrrr! Dus de dikke truien en winterjassen gaan aan! Ik loop dan gewoon met mijn tshirt rond. Erg grappig dat verschil. Ik zit nu in Byron Bay wat een erg leuk plaatsje is langs de oostkust. Voor de mensen die willen weten tot wanneer ik in Australie blijf heb ik de volgende data. Op 14 juli stap ik in het vliegtuig om de dag daarna aan te komen. Ik kom op 15 juli om 7:00 uur aan op Schiphol als alles goed gaat. Ik hoop dat alles in Nederland goed is en dat jullie het niet te warm hebben. Hier is super koud (:p)

Robin

Dag 109: Brisbane

Vandaag lekker uitgeslapen om vervolgens door de stad te lopen naar het conferentie centrum van Brisbane. Hier was namelijk een vrachtwagen tentoonstelling. Vandaar de verschillende vrachtwagens in de stad. Toen teruggelopen naar het hostel om uit te zoeken hoe ik naar Mt Coot-tha kom. Ik moest de bus pakken die mij naar de top van de berg bracht. Hier had ik een prachtig uitzicht over Brisbane zelf. Na genoten te hebben van het uitzicht naar de wandelingen in de buurt. Ik wilde graag de wandeling doen naar de Slaughter Falls. Na een lange wandeling aangekomen en geen waterval te zien omdat er gewoon geen water was! Wel een klein stroompje water sijpelde langs een steen. Daarna terug om een kunstroute te lopen waarbij aboriginals kunst hebben gemaakt die langs de route te zien was. Heel erg leuk omdat sommige kunst al erg verwilderd was omdat de natuur erover heen groeide. Na deze wandeling naar een parkeerplaats gelopen waar ik onderweg een slang in een plas water zag kruipen. Heel erg leuk! Eindelijk mijn eerste slang! Hij of zij was blauw in het water en zwart buiten het water en jaagde op kleine visjes in de plas. Het was erg leuk om te zien hoe hij jaagde. Na de slang te hebben gezien doorgelopen naar een botanische tuin in de buurt waar ik in verschillende kassen ben geweest en een boom erg mooi in bloei zag staan. Toen was het tijd om terug te gaan naar Brisbane. Hier ben ik nog even door de stad gelopen om vervolgens naar het hostel te gaan om eten te koken. Daarna in de avond naar het parlementsplein. Hier was weer een feest aan de gang. Na het feest terug naar het hostel om te gaan slapen.

Dag 110: Brisbane/ Moreton Island

Vandaag om 5:45 op om de bus van 6:00 uur te halen die mij naar de ingang van de ferry terminal bracht waar ik 6:50 aan kwam. Hier heb ik een kaartje gekocht voor de ferry due ons naar het eiland bracht. Hier ben ik direct naar de scheepswrakken gelopen en ben ik gaan snorkelen (heb namelijk een masker en een snorkel gekocht). Het was erg leuk om het schip onderwater te zien en hoe de dieren gebruik maakte van de verschillende kieren en gaten. Na een tijdje gezwommen te hebben terug naar het strand waar ik mijzelf heb opgewarmd en toen weer het water in ben gegaan. Inmiddels was er wel een erge stroming die mij langs de scheepswrakken stuurde zonder dat ik hier veel moeite voor hoefde te doen. Was wel een gedoe om uit deze stroming te komen maar het is gelukt. Toen terug naar het resort om wat te eten. Na het eten terug baar de scheepswrakken om opnieuw te snorkelen. Dit keer iets korter omdat ik na het snorkelen terug moet naar de ferry om baar Brisbane te gaan. Hier aangekomen terug met de bus naar het hostel waar ik heb gegeten en moe naar bed ben gegaan.

Dag 111: Brisbane

Vandaag heerlijk uitgeslapen om naar de art Gallery van Brisbane te gaan. Hier hadden ze namelijk vandaag een nieuwe tentoonstelling over de Marvel films. Hier lieten ze verschillende kostuums en film art zien. De eerste zaal hing vol met de stripboeken van Marvel. De tweede zaal ging over the Avangers. Hier hadden ze de kostuums en een aantal scenes van de films met de movie art die daarbij hoorde. De zalen daarna gingen over Captain America, Docter Strange,  Gardians of the Galaxy, Thor en Iron Man. Daarna hadden ze een zaal met special effects en verschillende animatie technieken. Na de tentoonstelling door de stad gelopen om de laatste dingen nog te bekijken. Heel grappig dat ik nu de weg al begin te herkennen en weet waar en hoe ik het beste kan lopen. On het hostel aangekomen gegeten en daar net iemand aan de praat geraakt. Deze heb ik een rondleiding gegeven door de stad omdat hij niet zo goed wist wat er allemaal in Brisbane te doen was. Na de rondleiding naar bed.

Dag 112: Brisbane/ Surfers Paradise

Vandaag vroeg op om uit te checken en naar het busstation te lopen. Daar heb ik de bus gepakt naar Surfers Paradise wat een uur verder bij Brisbane vandaan ligt. Na het uur aangekomen en op zoek naar het hostel wat in de buurt van het station was. Hier ingecheckt en ontbeten. Na het ontbijt naar het strand om te wandelen. Hier heb ik een tijdje gezeten om vervolgens terug te wandelen en mijn spullen naar mijn kamer te brengen (dit kon pas na 14:00 uur). Toen langs de verschillende winkels in de stad die voornamelijk uit surfwinkels bestaan. Heel grappig. Ook hadden ze in de avond allemaal kraampjes langs de boulevard. Hier verkochten ze verschillende dingen zoals zeep maar ook kon je op de foto met een papegaai. Na al het geloop terug naar het hostel om eten te koken en in mijn dagboek te schrijven. Toen naar bed.

Dag 113: Surfers Paradise

Vandaag ontbeten en naar het strand om hier een plekje te zoeken en hier de hele dag te liggen. Ik heb een aantal keer gezwommen wat erg leuk was vanwege de hoge golven. Toen de schaduw van de wolkenkrabber over mij geen ging ben ik terug gelopen naar het hostel om daar te eten. Na het eten weer naar het strand on hier overheen te lopen. Heel leuk om de verschillende lichtjes te zien. Na de wandeling terug naar het hostel waar ik mijn tanden heb gepoetst en naar bed ben gegaan.

Dag 114: Surfers Paradise/ Byron Bay

Vandaag heerlijk uitgeslapen om nog even langs de winkels te lopen en een vak koffie te halen. Daarna de bus naar Byron Bay gepakt. Daar aangekomen zag ik een bus met de naam van mijn hostel dus ik in de bus gestapt en een ritje door de stad met een uitleg waar alles is. Afgezet bij het hostel waar ik wilde inchecken maar ze konden mijn naam niet vinden. Wat bleek nou zijn er twee hostels met dezelfde naam! De andere was gelukkig niet ver weg dus daar naartoe gelopen en ingecheckt. Toen mijn tas gepakt en op weg naar de vuurtoren. Dut was een wandeling langs de kust waar je over een groot gedeelte van de kust en oceaan kon kijken. Ontzettend mooi. Ook heb hè hier het oostelijke punt van het vaste land van Australie. Bij de vuurtoren aangekomen het museum in waar je een tentoonstelling had over de walvisjacht. Erg interessant. Toen terug gelopen en naar de zonsondergang gekeken die door de bewolking niet zo mooi was. Naar het hostel waar ik heb gekookt en een film heb gekeken die in het hostel draaide. De film van 'one man army' en als je wilt weten waar het over ging raad ik je aan om Gary Faulkner in Google op te zoeken. Best een bizarre film. Na de film in mijn dagboek geschreven en naar bed.

Dag 115: Byron Bay

Vandaag vroeg op om te ontbijten. Na het ontbijt een trip geregeld om te gaan kayaken met dolfijnen. Hiervoor werden we opgehaald om vervolgens een wetsuit te krijgen en een reddingsvest. Daarna een korte uitleg hoe je moet kayaken. Daarna een kayak gepakt en die naar de zee getild. Toen het water in waar we begonnen met pedellen. Onderweg kregen we informatie over het gebied zoals dat de grond in Byron Bay vulkanisch is door een vulkaan 100 kilometer verderop. Dit kwam door een van de grootste uitbarstingen in de wereld. Verder over de dolfijnen dat ze de Bay fijn vinden vanwege het zicht onderwater maar ook door de oostelijke stroming voor de kust. Dit is een stroom met vissen dus erg veel voedsel. Ook gebruiken de walvissen deze stroming om naar het noorden te zwemmen. Deze stroming wordt dan ook the humbackwhale highway genoemd. Tijdens het kanoeten geen dieren gezien. Toen naar een strand waar we daarvoor al surfend met de kayak naar het strand toe moesten gaan. Heel erg leuk. Op dit strand hadden we thee en koffie om weer dezelfde weg terug te peddelen. Dit keer hebben we een aantal zeeschildpadden gezien maar geen dolfijnen. Aan het einde van de tour hoorde we dat we de tour daarom opnieuw mochten doen. Ik ga morgen dus dezelfde tour doen! Ba de tour naar het hostel gebracht waar ik heb geluncht en mijn snorkel spullen heb gepakt. Deze geb ik achter op mijn rugzak gebonden en ben naar het strand gelopen. Hier hebben ze namelijk een scheepswrak waar ik wilde snorkelen. Dit heb ik ook gedaan waarbij ik veel verschillende vissen heb gezien en zelfs een snorkel en een masker heb gevonden. Nu heb ik dus twee snorkel sets! Na het snorkelen op het strand opgewarmd om daarna naar de visseruitkijkplaats te gaan. Hier kwam ik onderweg jawel dolfijnen tegen. Deze zwommen gewoon langs de kust. Bij het uitkijkpunt aangekomen gewacht tot de zo'n onderging. Ook hier heb ik dolfijnen gezien en heel misschien een walvis maar dat weet ik niet zeker vanwege de zon. De zonsondergang was erg mooi want dit keer was het niet bewolkt. Na de zonsondergang terug naar het hostel gelopen om te koken en aan mijn blog te werken. Hier raakte ik met een aantal mensen aan de praat waar ik de hele avond mee heb gekletst. Daarna naar bed gegaan.

1. Je lieve ouders :-):
    31 mei 2017
    Geweldig Robin! We zijn stikjaloers.
  2. Corvanhuis:
    1 juni 2017
    zo robin leuke verhalen weer,en een hoop meegemaakt.
    Vragen ze daar geen leerkrachten nederlands,dan is de keuze niet zo moeilijk.........om daar te blijven bedoel ik............ wat een mooie land.
  3. Jasmijn:
    2 juni 2017
    Je maakt zoveel bijzondere dingen mee dat ik ondertussen alles geloof. Ik las verkeerd en dacht even dat je in Byron Bay onderwater de snorkels had gezien! :)
    Zou zomaar kunnen in Australie!
  4. Maaike:
    5 juni 2017
    Wat een mooie verhalen Robin!! Alleen die slang, een beetje teleurstellend ;-) (klein, hihihi).
    Maar wouw die dolfijnen. Grappig ook die Marvel tentoonstelling. En die trucks, van de foto's , lijken ook net nep, vind ik, na die cars auto's.
    Kortom, te gek allemaal!!