Naam:
Foto’s:
715
Video’s:

Over mij

Ik ben Robin van Huis en ben 25 jaar oud. Het is al jarenlang een droom van mij om een reis te maken naar Australië. Nu ik in september mijn studie heb afgerond vond ik het tijd om mijn droom te verwezenlijken. Het afgelopen half jaar heb ik mijn reis gepland en heb ik veel gewerkt om voldoende geld te hebben voor mijn reis. Ik heb er erg veel zin in en hoop met veel nieuwe ervaringen thuis te komen.

Over mijn reis

Na een jaar vertraging kan ik nu eindelijk mijn reis naar Australië en Nieuw Zeeland maken. Op 2 februari stap ik in het vliegtuig naar Singapore. Ik blijf daar 3 uur en daarna gaan we door naar Auckland. In Auckland blijf ik drie dagen om te wennen aan het tijdsverschil.

Dan reis ik van Auckland naar Hot Water Beach. Dit schijnt een erg mooi strand te zijn. Daarna reis ik van Hot Water Beach naar Waitomo om daar de gloeiwormen te bekijken in een grot. De volgende dag vertek ik van Waitomo naar Rotorua waar ik een Maori stam ga bezoeken en kennis maak met hun cultuur. Ook ga ik naar Hobbiton om de filmset van de hobbit te bekijken. Ik ga dan door naar Taupo waar verschillende geisers zijn en een erg mooi natuurgebied. Misschien ga ik daar parachute springen. Dan rij ik de volgende dag naar het mooie natuurgebied River Valley waar ik een route loop op een paard. Daarna komen we aan in Wellington waar ik een dag de stad in trek en daar de boel onveilig maak.

Ik ga dan door met de ferry naar het zuidereiland van Nieuw Zeeland en ga met een kayak het natuurgebied Abel Tasman in. De dag daarna bezoeken we de Spit Apple Rock (Westport) waar we aan een kampvuur eten. We rijden dan via de kustlijn naar Lake Mahinapua. Daarna gaan we naar de Franz Josef Gleitsjer en rijden de dag daarna door naar Queenstown waar we verschillende wandelingen maken en de stad bekijken. We verblijven twee dagen in Queenstown. Op de tweede dag maken we een rondvaart door het achtste wereldwonder namelijk de Milfords Sound. Daarna rijden we door naar Bluff, The Catlins en het stadje Dunedin. Waar we onderweg stoppen voor de mogelijkheid om naar het zuidelijkste eiland te gaan. Ik weet niet of ik dat ga doen. Dan rijden we in de middag vanuit Duneline terug naar Queenstown. Onderweg bezoeken we nog wel de steilste weg in Nieuw Zeeland (Spannend! Hiervoor ga ik naar Nieuw Zeeland :P) De volgende dag rijden we van Queenstown naar Lake Tekapo en stoppen we bij Mount Cook. Dit is een erg mooi gebied waar veel scenes van The Lord of the Rings zijn opgenomen. Vanuit Lake Tekapo rijden we terug naar Christchurch.

Ik eindig mijn reis door Nieuw Zeeland in Christchurch op 5 maart en vlieg dan door naar Melbourne. Daarna kloppen de data die ik in mijn reisblog aanhou niet meer maar hebben jullie wel een goed idee wat mijn route is. Ik blijf een aantal dagen in Melbourne en ga dan met een tour The Great Ocean Road doen langs de twaalf apostelen. Deze eindigt in Adelaide. Een aantal dagen verblijf ik in Adelade en neem dan een tour naar de Uluru. Dit is het natuurgebied waar ook The Ayers Rock staat. Ik bezoek hier het plaatsje Alice Springs en The Flying Doctors. Ik wil kijken om met The Ghan naar Darwin te rijden. Hier blijf ik een aantal dagen en bezoek dan het National Park The Kakadu. Hier heb zie je nog veel van de cultuur van The Aboriginals. Dan weer terug naar Darwin en ik vlieg dan naar Cairns. Vanuit Cairns boek ik een tour een hop on hop off tour waar ik langs de hele Oostkust rij en uit kan stappen waar ik wil. Hier wil ik surfen, duiken, zeilen en nog veel meer.

Bezochte landen

Ik heb 12 landen (5%) bezocht:

Australië, België, Duitsland, Frankrijk, Indonesië, Italië, Marokko, Nederland, Nieuw-Zeeland, Singapore, Spanje, Verenigd Koninkrijk.