Welcome in croc territory!

8 april 2017 - Darwin, Australië

Hey allemaal,

Met mij gaat hier erg goed (met mijn schoenen ook!). Ben gisteren in Darwin aangekomen waar ik na een aantal dagen naar de kakadu ga. Het is hier fantastisch weer en zo te zien is er hier veel te doen. Hoop dat alles in Nederland ook goed gaat en dat jullie nu ook wat beter weer krijgen! Robin

Dag 55 Alice Springs

Vandaag lekker uitgeslapen en toen uitgecheckt. Daarna in het hostel aan mijn dagboek gewerkt tot een Nederlands meisje bij mij kwam zitten. Zij ging nog naar Nieuw Zeeland en ik was daar natuurlijk al geweest dus heb ik haar tips gegeven. Dat vond ze erg fijn en heeft veel opgeschreven. Daarna hebben we vervoerpassen uitgewisseld (Melbourne - Sydney) en heb ik haar reisgids gekregen die over de oostkust ging. Erg fijn! Daarna door Alice Springs gelopen en naar de Billy the goat Hill gelopen. Daar had je een mooi uitzicht over Alice Springs. Toen wat kaarten gekocht en daarna deze geschreven en gepost. Na het posten Sascha gebeld want die is vandaag jarig. Zij was heel toevallig ook naar beauty and the beast geweest. Erg grappig. Daarna met wat Nederlanders gekletst en gegeten tot ik en een Nederlands meisje de greyhound bus moesten pakken. Bij aankomst moesten we naar het kantoor van de greyhound om ons aan te melden. In de bus konden we naast elkaar zitten dus dat was er fijnen hebben we gekletst en geprobeerd te slapen.

Dag 56: Tennant Creek

Vandaag met de greyhound bus erg vroeg aangekomen. Mijn spullen gepakt en op naar het hostel wat nog best een end lopen was. In het hostel ingecheckt en geslapen. Daarna wakker geworden en tennant creek verkent waar zelf niet zo veel te doen is maar buiten het plaatsje heb je mooie rotsformaties die the pebbles heten. Deze rotsformaties zijn wel 17 km buiten tennant creek en er rijdt geen bus naartoe. Ik ga kijken of ik een fiets of auto kan huren. Ook ben ik naar het aboriginal culturele centrum gegaan in het plaatsje waar ze een tentoonstelling hadden over de kunst en de gereedschappen die de aboriginals gebruikte. Was erg interessant. Daarna boodschappen gedaan en gekookt. Na het koken een film gekeken op tv namelijk Batman the dark knight rises. Tijdens de film kwam er een best wel irritante Engelsman mij steeds storen met allerlei verhalen waar je niet op zit te wachten tijdens het kijken van een film. Toen de film was afgelopen naar bed gegaan.

Dag 57: Tennant Creek

Vandaag lekker uitgeslapen en gekeken naar de opties op naar the pebbles te gaan. Deze waren er niet omdat ik geen fiets of auto kon huren. Erg jammer! Daarna naar the old battering Hill geweest waar een oude mijn is waar je in kunt. Daar aangekomen was die gesloten omdat het zondag is. Daarna naar het uitkijkpunt gelopen. Toen terug naar het hostel want alles is dicht op een zondag in dit plaatsje. Rustig aan gedaan en mijn tas ingepakt omdat ik morgen weer vertrek naar Katherine en Sascha weer gebeld omdat ze vandaag haar verjaardagsfeest viert. Daarna ben ik pannenkoeken gaan bakken en toen dacht ik suiker op mijn pannenkoeken te strooien want ik zag een potje met iets wits. Het was dus zout. Stom om niet eerst te proeven dus opnieuw begonnen met het bakken van pannenkoeken. Daarna keek ik tv en tot mijn stomme verbazing was ik op tv. Er was namelijk een documentaire gemaakt over drie jongens met Jules de la Tourette. Toen ik in Melbourne was heb ik op een plein gezeten waar ze dat aan het filmen waren. Geen idee dat een documentaire was (three amigo's). Daarna in mijn dagboek geschreven en toen ben ik naar bed gegaan.

Dag 58: Tennant Creek

Vandaag lekker uitgeslapen, uitgecheckt en mijn spullen in een opslagruimte gelegd. Daarna naar the old battering Hill. Daar ben ik museum in gegaan dat ging over het mijnen van goud maar ook over hoe Tennant Creek is ontstaan. Erg interessant! In het museum hadden ze ook verschillende mineralen en een tentoonstelling over de Eerste Wereldoorlog! Daarna de verschillende apparaten bekeken waarmee gemijnd werd en toen terug naar het hostel waar ik eten voor onderweg heb gekookt. Daarna naar het tankstation gelopen waar de bus komt en daar een tijdje gewacht. Toen de bus kwam ingecheckt en geslapen (geprobeerd)      .

Dag 59: Katherine

In de bus geprobeerd te slapen. Het is een beetje gelukt. Daarna bij aankomst om 12:15 naar het informatiecentrum bij de bushalte. Hier om een kaart gevraagd. Katherine is erg makkelijk ingedeeld. Het is een vierkant en de straten zijn genummerd. Ik moest in straat 3 zijn.  Daar ingecheckt in mijn kamer die ik voor mijzelf alleen heb. Echt fantastisch met eigen douch en toilet. Toen snel naar het treinstation gelopen want vanuit daar vertrok de Ghan. Dit was nog een flink stuk lopen en omdat mijn bus vrij laat aangekomen was moest ik flink vaart maken. Gelukkig niet voor niets alleen reed hij wel weg toen ik op de spoorbrug stond. Heb hem dus wel gezien alleen niet van binnen. Dat moeten we dan maar in Darwin gaan doen. Toen langs de Katherine River gelopen. Daar hadden ze een pad waardoor je langs allerlei bezienswaardigheden kwam. Bij een spring geweest en over een spoorbrug gelopen. Ook ben ik lang een gebouw gelopen met het grootste klaslokaal ter wereld. Natuurlijk langs het museum en een war Memorial. Ook zag ik van een afstand een stoomtrein staan in een park. Ontzettend leuk. Toen na de lange wandeling terug naar het motel waar ik heb geregeld dat ik morgen naar the Katherine gorge kan! Daarna gegeten en tv gekeken.

Dag 60: Katherine

Vandaag vroeg op en met een busje naar het national park waar ik een boottocht ging maken door the Katherine gorge. Tijdens de rit heerlijk gepraat met de chauffeur over van alles en nog wat. Daarna kort een uitleg gekregen waar alkes is en wanneer ik weer opgehaald wordt. Toen naar de boottocht. Plaatsgenomen in de boot en toen door de Katherine gorge. Ontzettend leuk zeker omdat we halverwege ook nog moesten wisselen van boot omdat het water te laag stond. We moesten hierdoor wen korte wandeling over de Katherine gorge zelf maken. Toen net de tweede boot verder waar we uitleg kregen hoe de Katherine gorge was ontstaan. Het is ontstaan doordat de zee miljoenen jaren geleden verdampte. Er bleef toen alleen zand over wat in de loop der jaren steeds meer druk ondervond van de verschillende lagen die bovenop het zand kwam. Het zand werd uiteindelijk zandsteen. Door aardbevingen zijn er scheuren ontstaan die ervoor zorgde dat er water doorheen kon stromen. Door de regen in the wet season wordt de rivier gevuld. Aan het einde van de boottocht een krokodil gezien (zoet water). Deze ging erg snel weg toen wij eraan kwamen. Na de boottocht Naar het informatiecentrum om te vragen naar de wandelroutes. Ik gen toen gaan wandelen naar een waterval waar je in kon zwemmen. De tocht was vrij zwaar omdat je door een rivierbedding liep die droog lag. Hierdoor erg veel stenen dus goed opletten waar je gaat staan. Uiteindelijk bij de waterval aangekomen een heerlijke welverdiende duik genomen. Je moest wel in beweging blijven anders aten de vissen de haren op mij benen op. Heel irritant gevoel. Na het zwemmen terug gelopen naar het informatiecentrum waar je erg uitgeput aankomt. Dit komt omdat zandsteen warmte vasthoudt waardoor het steeds warmer wordt inplaats dat het op een bepaald moment afkoelt. Opgehaald met een schoolbus. Ook leuk om dat een keer mee te maken en afgezet voor het motel waar ik sliep. Daar heb ik boodschappen gedaan en heerlijk gegeten voor de tv waar ik de film national treassur heb gekeken. Daarna gedoucht en geslapen.

Dag 61: Katherine

Vandaag heel erg uitgeslapen Want ik werd pas om 11:30 wakker! Dit is mij nog nooit gebeurt tijdens mijn reis. Hierdoor heb ik erg rustig ontbeten en toen door Katherine gewandeld naar de stoomtrein in het park. Toen door baar het grootste klaslokaal ter wereld maar dat is alleen in het weekend open. Jammer want ik vertrek op vrijdag naar Darwin. Terug naar het motel waar ik nog wat dingen heb geregeld voor mijn reis omdat er in rockhampton nu hele erge overstroming is en ik daar naartoe wilde. Dit had ik al geboekt dus dat moest worden veranderd. Gelukkig zijn er voldoende andere opties. Daarna boodschappen gedaan en gegeten. Toen de film world war z gekeken. Vond het een stomme film. Vandaag niet veel gegaan maar wel
Lekker uitgerust.

Dag 62: Katherine naar Darwin.

Vandaag vroeg op om mijn tas in te pakken. Na het uitschenken mijn tas bij het motel achtergelaten en toen naar het museum gelopen wat net buiten de stad ligt. Daar naar binnen geweest waar ze een tentoonstelling hadden over de eerste en tweede Wereldoorlog en over de luchtvaart in Australie. Verder hadden ze ook een tentoonstelling over het ontstaan van Katherine. De tentoonstelling over de luchtvaart was erg leuk omdat je hier veel grappige verhalen kon lezen van mensen die veel hebben betekent voor de luchtvaart. Zo ook een doktor die zijn vliegtuig naar liefst drie keer liet neerstorten en de meest gekke dingen deed zoals landen op een openbare weg om iemand te begroeten bij het café. Verder ook over de verschillende ongelukken gelezen. Ook de tentoonstelling over de verloren generatie was erg interessant en indrukwekkend. Verder hadden ze erg veel oude machines op het terrein staan. Na het museum terug gelopen en boodschappen gedaan. Daarna mijn tassen opgehaald bij het motel en naar de bushalte. Na een tijdje wachten ingecheckt bij de bus en toen op pad naar Darwin. Onderweg een erg mooie zonsondergang gezien (oranje hemel). Fantastisch! Daarna geprobeerd te slapen maar dat is niet gelukt. Vervolgens maar aan mijn blog gewerkt tot we er waren. Bij aankomst naar het hostel gelopen wat niet heel ver was en ingecheckt. Toen direct naar bed want het was al best laat.

1. Je lieve ouders :-):
    8 april 2017
    Geweldig Robin, om je avonturen op deze manier te kunnen volgen en wat doe je veel leuke dingen. En dan die prachtige foto's. Nog veel plezier en neem de tijd om ervan te genieten.