Laatste dagen in Nederland!

29 januari 2017 - Poortugaal, Nederland

Afgelopen week was het nog even een drukke week. In het weekend zijn we verhuisd en zondag hebben we geprobeerd alle spullen uit te pakken. Ik ben die zondag nog even in het (oude) huis geweest om daar de vloerbedekking uit het huis te halen. Dat wilde de nieuwe bewoners. Daarna heb ik al mijn spullen naar de zolder van het huis getild. Deze spullen ga ik de komende tijd helemaal niet meer gebruiken. Maandag ben ik samen met mijn vader naar de vuilstort gereden om daar alle spullen die we weg gingen gooien weg te gooien.

Daarna heb ik twee dagen gewerkt en ben ik vrij tot aan mijn reis. Het is een gek idee dat mijn reis eindelijk zo dichtbij is! De afgelopen dagen alles gecontroleerd. Mijn tas opnieuw ingepakt. Deze was namelijk te vol dus ik heb er wat kleding uit moeten halen. Daarnaast nog even gekeken of alles er wel echt in zat. Ook heb ik mijn rugtas voor in het vliegtuig gepakt. Hier heb ik mijn dagboeken die ik ga bijhouden ingedaan, en alle spullen die voor entertainment kunnen zorgen tijdens een lange vlucht (leesboek, oordopjes, foto toestel, enzovoort). Afgelopen week ook bezig geweest om adressen van iedereen te verzamelen zodat ik ze een kaartje kan sturen van Down Under. Daarnaast nog een bezoek gebracht aan de kapper en de tandarts want dat gaat ook minder makkelijk in Nieuw Zeeland en Autralië. Ook nog even bij mijn zus Maaike wat tickets geprint omdat het mij is gelukt om op bijzondere locaties te kunnen slapen zoals in een tent van een Maori stam! Daar kijk ik erg naar uit.

Algelopen zaterdag begon het afscheid nemen van mijn familie toen mijn zus Jasmijn langs kwam. Dat was erg gezellig en zij is ook bezig om naar Noowegen te verhuizen dus dat is ook erg spannend en leuk. Kan ik een keer op vakantie naar Noorwegen! Zondag begon mijn eigenlijke afscheidsfeest waar de rest van de familie langs kwam. Sascha had een heerlijk (soort) taartje gemaakt. Dit leek erg veel op een Lion. Ik heb van Sascha een studentenkaart gekregen van de unviersiteit waarmee ik veel korting kan krijgen bij musea. Van mijn zus Maaike en haar man heb ik geld gekregen en een kaart die ik pas open mag maken als ik in het vliegtuig zit en mijzelf verveel (dus na 3 films :P). Ik ben erg benieuwd wat daar in zit. Ook hebben we mijn ouders verrast met een kalender met allemaal oude fotoś die en we opnieuw hebben gemaakt. Dit vonden mijn ouders erg leuk! Ze raken maar niet uitgekeken want er zitten veel details in de kalender. Mijn zus Suzanne is langs geweest met haar man en kinderen en later kwamen Adrie en Justa ook. Van hen heb ik geld gekregen voor mijn reis. Het was een erg geslaagd afscheidsfeest en vind het erg gek dat ik ze voor een lange tijd niet meer zie.

In de avond heb ik gesproken met de collega van mijn vader die in november in Nieuw Zeeland was geweest. Ik heb aan haar gevraagd wat er allemaal te doen was in Auckland en Christchurch. Zij zei dat er in Auckland erg veel te doen was en dat dit een leuke stad is maar dat je in Christchurch een stuk minder kan doen. Ik heb daarom besloten om een dag langer in Queenstown te blijven omdat dit volgens haar ook een erg leuke stad is. Verder heb ik ook nog tips gekregen over wat ik juist wel moet doen. Hier heb ik een lijstje van gemaakt. Ik vond het een erg leuk gesprek en heb er zeker wat aan gehad!

Vandaag nog even naar de stad geweest om iets te kopen waarvan ik had gedacht het nooit te gaan kopen, namelijk een ‘selfie-stick’. Ik heb hem al uitgeprobeerd en hij doet het dus dat is fijn. Ook heb ik een wegenkaart gekocht van Australië voor het geval ik onderweg toch ergens een auto wil huren. Morgen ga ik het volgende uitprinten namelijk: mijn boarding pass en de reserveringen die ik heb gemaakt voor de hostels waar ik in Auckland slaap. Verder ga ik ook mijn rugtas wegen. Ik weet (bijna) zeker dat hij lichter is dan het maximale gewicht wat je mee mag nemen maar meten is weten.

Het is erg spannend en zou graag al willen dat het donderdag is dan zit ik al in het vliegtuig en is dat een zorg minder. Nog heel even wachten en dan is het zover! Heb erg zo veel zin in!

P.S. Jullie dachten zeker dat ik voor mijn lol naar Nieuw Zeeland ging maar het is puur zakelijk. Lees het artikel dan weet je wel waarom :P

1. Corinne:
    30 januari 2017
    heee Robin....ik wens je ontzettend veel mooie ervaringen toe...enne nog even over dat artikel..goede (foto)jacht gewenst dan maar!!
    Lieve groet van mij.
  2. Hennie:
    1 februari 2017
    Robin,heel veel plezier daar aan de andere kant.kijk uit voor de krokodil.
    Maak veel mooie herinneringen. Wij lezen ze graag.:)