Het komt steeds dichterbij!

15 januari 2017 - Rotterdam, Nederland

Gisteren mijn afscheidsfeest gehad. Dat was erg leuk en heel gezellig. Verschillende mensen die allemaal vragen hadden over mijn reis. Ook nog wat cadeaus gehad die ik kan gebruiken voor mijn reis maar ook nog voor hier in Nederland (bier en chocolade). Voor mijn feest ook nog speciaal een taart laten maken met daarop allemaal plaatjes over mijn reis door Nieuw Zeeland en Australië. Al met al een geslaagd afscheidsfeest. Wel gek dat ik jullie misschien wel een half jaar niet meer zie. Gekke gedachte!

Het komt steeds dichterbij! Over twee weken zit ik in Nieuw Zeeland. Kan het nog steeds niet goed geloven en wordt steeds een beetje nerveuzer. Ik word zelfs af en toe wakker met dan het idee dat ik bepaalde spullen echt niet moet vergeten. Ik slaap nu dus met een schiftje naast mijn bed!

De afgelopen week mijn ticket omgeboekt en daarna mijn route door Nieuw Zeeland geboekt. Hierbij doe ik onderweg extra activiteiten zoals Hobbiton, door een grot met gloeiwormen zwemmen en het bezoeken van een Maori stam. Ik ga ook nog proberen te regelen om op een aantal unieke locaties te slapen. Één van die locaties is in de Maori stam! Dat is erg leuk!

Verder wil ik aankomende week alle documenten uitprinten en in een map stoppen zodat ik die niet kan vergeten en gewoon alles bij elkaar heb. Ook ga ik de noodnummers in mijn mobiele telefoon zetten zodat als er iets gebeurt ik kan bellen met de juiste instantie. Verder moet ik ook nog mijn hostel in Auckland boeken. Ik heb er wel al één op het oog maar moet het eigenlijk gewoon nog boeken. Het is wel erg fijn dat ik nu ook een safety net rond mijn backpack heb zodat ze er niet zomaar in kunnen en ik met een gerust hart mijn backpack in het hostel kan laten.

Aanstaande zaterdag gaan we ook nog verhuizen. Ik wil dan al voor een groot deel mijn backpack ingepakt hebben. Dit omdat de rest van de spullen dan in dozen kan en opgeslagen kan worden op de zolder van mijn ouders. Moet nog maar 8 dagen werken! De aankomende week is dus een drukke week waarin ik nog moet werken en veel moet regelen.

1. Naomi en Tom:
    16 januari 2017
    Het was gister gezellig! Leuk om te zien en horen hoe enthousiast je bent. Je hebt ook een leuk stuk geschreven over de voorpret en alles waar je aan moet denken zowel in de nacht als overdag.

We gaan je missen en kijken uit naar alle verhalen. Geniet er van! (Voor je het weet zit je weer met ons opgescheept, haha).

Naomi en Tom