Mijn dagen in Auckland!

6 februari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Dag 1: Auckland
Het is echt ik ben in Auckland aangekomen! In het hostel heb ik niet veel geslapen dit kwam omdat mijn gevoel zei dat het in de middag was. Ook hielp het niet dat het dit weekend een feest weekend is in Nieuw Zeeland en er in Auckland een rugby toernooi wordt georganiseerd. Naast het hostel ligt een café dus er werd nogal veel geschreeuwd.

In de ochtend mijn rugtas gepakt en geld gepind. Daarna richting het Albert park gelopen dit is een erg mooi park met verschillende bomen en planten. Toen doorgelopen naar het Auckland domain. Ook een park waar het War Memorial van Auckland staat. Hiervoor moet je wel eerst door een soort regenwoudachtig bos dat erg dicht begroeit is. Het War Memorial centre was dicht dus ben naar de wintertuin gelopen die in de buurt was. Dit was een kas met allemaal prachtige bloemen. Daarna terug gelopen naar de stad en in de skytower geweest. Deze is wel 328 meter hoog. Als bezoeker kun je maar tot 192 meter komen en dan heb je een geweldig uitzicht over Auckland. Ik ben toen terug gelopen naar het hostel en heb toen iets stoms gedaan. Ja Maaike, ik weet dat je me hebt gewaarschuwd! Ik dacht ik ga even liggen. Ik was namelijk erg moe. Wel had ik een wekker gezet maar blijkbaar ben ik daar doorheen geslapen. Niet heel handig! Het was toen ineens 18:00 uur. Ik heb toen een pizza gehaald en die in het hostel opgegeten. Daarna weer gaan slapen.

Dag 2 Auckland- Waiheke Island
De volgende dag was ik vroeg op en dacht laat ik een aantal mensen bellen. Ik heb toen mijn zusje Sascha gebeld en mijn ouders. Daarna was het bij jullie al weer te laat om iemand te bellen.

Met mijn backpack naar het volgende hostel adres gelopen. Dit was nog een aardig eind lopen. Daarna naar de ferry om naar Waiheke Island te gaan. Je gaat dan 40 minuten met de ferry vanuit Auckland en komt dan langs allerlei eilanden. Aangekomen op Waiheke Island zag ik dat er een sculpturen tentoonstelling was. Hier wilde ik wel naartoe maar omdat er te veel mensen naar beneden kwamen kon ik niet naar boven. Ik ben toen naar Palm Beach gelopen. Dit is een mooi en uitgestrekt stand van 2.5 kilometer lang. Ik heb hier natuurlijk in gezwommen en ik moet zeggen dat het water erg koud was. Maar omdat het erg warm was namelijk 25 graden was het wel fijn. Daarna doorgelopen naar Black Water Beach en de wandelroute die de berg ( heuvel) op ging genomen. Hier had je een fantastisch uitzicht en de route naar beneden was ook erg mooi door een dicht begroeit bos waar je allemaal gekke geluiden van vogels en krekels en andere beesten hoorde. Toen ik die route had gelopen wilde ik weer terug naar de ferry omdat die maar toe 17 uur vaart en het was al 15.30 en ik moest nog een end lopen. Ik ben toen totaal de verkeerde kant opgelopen waardoor ik bij allerlei wijnvelden uitkwam. Hartstikke leuk maar dat was niet de bedoeling. Ik ben toen met de taxi teruggegaan naar de ferry omdat ik deze anders niet op tijd zou halen. Tijdens de overtocht heb ik ook nog orca's gezien. Het was een groep van 5 erg leuk om dat gezien te hebben! Aangekomen in Auckland naar het hostel gegaan en gekookt. Toen aan dit verslag gewerkt en daarna gedoucht. Na het douchen naar bed ben namelijk erg moe. Kom er nu wel achter dat ik mij benen heb verbrand. Dat wordt dus beter smeren!

Dag 3 Auckland
Vandaag om 8.00 uur wakker geworden en een ontbijtje gekocht bij de receptie van het hostel. Dit bestond uit twee witte boterhammen, een pakje melk, wat cornflakes en koffie. Ik heb dat toen in alle rust opgegeten voordat ik mijn zus Maaike heb gebeld. Nadat ik Maaike had gebeld ben ik op pad gegaan naar het Auckland Domain om War Memorial Museum te bezoeken. Onderweg ben ik door het Auckland Domain gelopen een erg mooi park. Ik heb hier een andere route genomen. In het park stonden allemaal stoffen poppen voor het Chinees nieuwjaar. Deze geven in de avond licht. Ik weet waar in vanavond naartoe ga! Daarna het War Memorial Museum in (gratis door de studentenkaart van Sascha) dat ging over de Maori cultuur en de Eerste en Tweede Wereldoorlog. In de hal van het museum hadden ze een Maori hut nagebouwd. Hier mocht je in maar moest wel eerst je schoenen uit doen als teken van respect. Ook moest je je handen wassen bij een soort van steen dit was ook als teken van respect en zou je ook nog geluk brengen. Dat is altijd mooi meegenomen! In het museum werden verschillende verhalen uitgelegd maar ook werd er gekeken naar vergelijkbare stammen in de pacific ocean. Heel interessant! Daarna naar de tentoonstelling over de Eerste en Tweede Wereldoorlog gegaan waar ze in het museum een herdenkingsmonument hadden erg indrukwekkend. Na het museum richting een Starbucks gelopen om daar een bak koffie te halen en even rustig te zitten. Daar uitgezocht waarvandaan mijn bus zou vertrekken en hoelaat. Nadat ik dat had gedaan ben ik naar de haven gelopen en was het mijn bedoeling om naar Aucklands Harbor Brigde te lopen. Dit bleek nog een aardig end lopen door een leuk park. Dit park hoorde vroeger bij de haven van Auckland maar wordt nu gebruikt als speelplaats en voor nieuwe initiatieven. Erg gezellig omdat hier ook een leuk bandje speelde. Op driekwart van de route ben ik blijven haken in het parkje. Toen maar teruggelopen naar het hostel waar ik onderweg nog wat eten heb gekocht. In het hostel aangekomen ben ik gelijk gaan koken. Ik ben toen met een jongen in contact gekomen die net was aangekomen. Dat was erg leuk. Daarna was het al erg laat geworden en heb ik mijn tas ingepakt voor morgen. Ik vertrek morgen namelijk naar Hot Water Beach. Ik ben benieuwd!

Iedere dag probeer ik foto's te plaatsen. Dus de foto's komen niet altijd overeen met mijn verhaal.

1. Louis:
    Leuk verhaal
  2. Joke van der Schee:
    Leuk Robin
  3. Irene:
    Ha Robin,

Ik heb al je reisverhalen net terug gelezen, leuk joh! Ik kan mij nog goed herinneren dat de laatste periode inderdaad erg spannend is, op een gegeven moment kun je maar beter vetrokken zijn. Dat las ik ook terug in jouw verhalen. Maar nu is het zover! Je bent nu net een paar daagjes daar. Ohja dat was ook wel grappig om te lezen. Dat jij al gekookt hebt. Ik heb in al die maanden in Azië 1x gekookt, met een kookworkshop, hahah. Maar dat zal wel komen door een cultuurverschil ofzo. Ik hoop dat je snel op je plekje bent daar. Ik wens je heel veel plezier met alles wat je gaat doen en beleven! Geniet ervan!

Liefs, Irene
  4. Hennie:
    Ha Robin
    Fijn om je avonturen te volgen
    Logisch dat je moe bent al dat gewandeld gekook gezoek en tijdsverschil maar volgens mij ben je al een echte backpacker.
    Veel plezier bij je volgende avonturen .
  5. José van Leeuwen:
    Hoi Robin,

Je kent mij niet, maar ik kwam via google op jouw blog uit. Ik ga zondag de 12e in mijn eentje naar NZ om daar 1,5 maand te backpacken. En nu was ik op zoek naar bloggers die ook in hun eentje rondreizen, vandaar.
    Mijn globaal uitgestippelde route komt redelijk overeen met de jouwe en zal jouw verhalen dan ook met aandacht lezen, zodat ik er nog iets van kan opsteken :)

Heel veel plezier!
    Met vriendelijke groet,
    José
  6. Je lieve ouders :-):
    6 februari 2017
    Wauw! Orca's gezien, wat bijzonder. Veel plezier op je volgende tocht.
  7. Naomi en Tom:
    7 februari 2017
    Hoi Robin,

Wat een mooie foto's van het strand daar. Dat museum lijkt mij ook vet zeg. En dan die orka's. Heel gaaf! Heb je die ook nog op de foto kunnen zetten? Geniet maar van al het moois om je heen. Dan genieten wij hier thuis mee. Enjoy!
  8. Corvanhuis:
    2 maart 2017
    Hoi robbin heb je verslag gelezen heelleuk
    Ik ben er laat naar gaan kijken eerlijk gezegt niet aan gedacht,nu je weer naar huis bent zien wij de foto's wel bij een vlgd ontmoeting,jij een ervaring rijker.