Van Relaxt Dude naar Crikey a Croc! + 100 dagen jubileum!

24 mei 2017 - Brisbane, Australië

Dag 100!: Noosaville

Vandaag lekker uitgeslapen om vervolgens van hostel te wisselen. Het hostel waar ik verbleef was niet zo goed dus op naar een andere. Na het uitchecken gewacht op de shuttlebus. Deze bracht mij naar het busstation waar ik een andere bus in stapte om naar mijn nieuwe hostel te rijden. Daar heb ik toen ingecheckt en mijn dagrugzak klaar gemaakt om te gaan wandelen! Met de shuttle bus naar het strand om de coastal walk te doen. Dit is een wandeling jawel! Langs de kust. Deze begon erg makkelijk op houten vlonders maar werd al gauw wat moeilijker door zanderige en stenen padden omhoog. Het eerste uitzicht was prachtig en vandaar kon je over verschillende stranden kijken. Zelfs wat dolfijnen zien zwemmen in de baai! Toen doorgelopen naar beneden naar een strand wat een nudisten strand bleek te zijn. Heb ik weer! En ik moest over het strand lopen. Vervolgens nog een berg (heuvel) op om vandaar helemaal naar mijn volgende bestemming te kijken Brisbane. Z'n 200 kilometer rijden.  Toen met een aantal mensen afgesproken om te gaan peddelboarden. Ik teruggelopen naar het begin strand door het bos waar ik niemand ben tegengekomen. Eenmaal op het strand aangekomen gewacht op het afgesproken punt om vervolgens naar een klein strandje te gaan. We gingen om en om op het peddelboard wat een soort surfboard is alleen dan langer. Ook bespraken we onze plannen voor een roadtrip die we morgen gaan doen. Om vooruit te komen gebruik je een peddel (het leven is soms zo moeilijk!). Daar heb ik op de rivier gepeddeld om vervolgens na 30 minuten weer terug te komen. Ik heb daarna de shuttlebus terug naar het hostel gepakt waar ik met een Engels meisje aan de praat raakte. Wij zijn toen samen naar de winkel in de buurt gegaan om vervolgens eten klaar te maken. Tijdens het eten ook mijn andere kamergenootjes ontmoet en met hen gesproken. Erg gezellig. Daarna wat in mijn dagboek geschreven om vervolgens te gaan slapen.

Dag 101: Noosaville/ Hinterland

Vandaag vroeg op om af te spreken bij het busstation. Vanuit daar zijn we naar het verhuur bedrijf gelopen en hebben we een auto gehuurd. Hiermee zijn we naar de Hinterland gereden wat een gebied is ten zuiden van Noosaville. Het grappige is dat de persoon met wie ik dit doe een tip had gekregen van een oude man die dat op een kaart heeft gekrabbeld met allemaal kinderlijke plaatjes. Wij dus op pad naar het plaatsje Montville omdat dit een van de weinige plaatsen was die was aangegeven op de kaart. Na een uur rijden aangekomen in het plaatsje en naar het informatie centrum gelopen die ons wat wandelroutes gaf die erg mooi waren. Ook werd ons een uitkijkpunt aangeraden. Wij zijn toen door het plaatsje gaan wandelen waar alle huizen van hout waren. Op een bepaald moment koffie gedronken in een koffiehuis om vervolgens naar onze eerste wandeling te rijden. Daar uitgestapt direct begonnen aan de mooie wandeling met verschillende watervallen. Uiteindelijk bij de waterval waar we naartoe wilde uitgekomen. Daar mijn zwembroek aan en hup erin. Het was ontzettend koud en ben er daarom ook niet erg lang in gebleven. Wel was het uitzicht erg mooi. Je kon zo over de hele valei uit kijken. Prachtig. Vervolgens naar een ander uitkijkpunt gelopen om de hele waterval te zien van wel 80 meter hoog. Toen terug om naar een andere waterval te gaan maar onderweg zagen we ook borden voor een meer. Deze hebben we gevolgd om bij Lake Baroon uit te komen wat een ontzettend mooi en groot meer is. Daar in de buurt hadden ze ook een cafe in de bomen dus daar zijn we ook even langs geweest om verder te rijden naar de gardner falls. Op de parkeerplaats geparkeerd en een erg korte wandeling naar de watervallentjes. Ook hier heb ik gezwommen en het leuke was dat ze een touw in de boom hadden hangen waardoor je in het water kon slingeren. Na die watervallen door naar het uitkijkpunt waarbij we over een erg groot gebied konden kijken. Omdat het zo helder weer was konden we zelfs The Glass House Mountains zien. Ontzettend mooi!  Daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan. Onderweg nog een aantal keer gestopt bij verschillende uitkijkpunten om daar naar de zonsondergang te kijken. Eenmaal aangekomen in Noosaville wat eten gekocht en deze opgegeten. Toen naar het hostel waar ik alles moest vertellen aan mijn kamergenoten. Ik ben toen heerlijk gaan slapen.

Dag 102: Noosaville

Vandaag lekker uitgeslapen om vervolgens naar het strand te lopen om te kijken naar het festival wat aan de gang is. Dit ging over wijn en eten. Onderweg ben ik naar een uitkijkpunt geweest waar je over een aantal rivieren kon uitkijken in Noosaville. Dit was erg mooi. Daarna via een ander pad naar het strand gelopen waar ze tenten aan het opzetten waren. Heerlijk op het strand gezeten en helemaal niets gedaan. Daarna in de middag terug naar het hostel om wat zaken te regelen. Daar kwam ik in contact met twee Nederlanders waar ik een groot deel van de avond mee heb gekletst om vervolgens te gaan slapen.

Dag 103: Noosaville

Vandaag lekker uitgeslapen en nog wat dingen geregeld vanwege de harde regen. Ook nog wat spelletjes gespeeld om in de middag een berichtje te krijgen van wat mensen van mijn fraser tour dat ze naar de film wilde. Dat vond ik een goed plan dus op weg naar de bioscoop. Hier heb ik de film gardians of the galaxcy twee gezien. Wat een erg leuke film was. Na de film was het gestopt met regen en zijn we naar een avond markt geweest waar het heel erg gezellig was. Hier hebben we gegeten eb wat gedronken om daarna ook nog een biertje op het strand te drinken. Toen terug met de bus van een ander hostel en nog een stukje lopen om daarna direct naar bed te gaan.

Dag 104: Noosaville

Vandaag lekker uitgeslapen om vervolgens naar Noosaville te lopen. Hier heb ik een bak koffie gekocht om te kijken naar lange rijen tafels in de hoofdstraat van Noosaville. Dit was ook voor het festival. Daarna ben ik naar het strand gegaan om lekker te rustig te zitten. Na een tijdje toch maar een wandeling gaan doen naar Noosa heads. Een grote heuvel met een fantastisch uitzicht zegt men. Dit was wel nog een best steile klim en ik moet zeggen het uitzicht was niet zo mooi. Ik kan nu wel zeggen dat ik er ben geweest. Daarna terug naar het busstation waar ik boodschappen heb gedaan en naar het hostel ben gelopen. Hier heb ik mijn dagboek bijgewerkt en mijn tas ingepakt. Morgen naar Brisbane!

Dag 105: Brisbane.

Vandaag vroeg op uitgecheckt en met de shuttle bus naar het busstation waar ik niet lang heb moeten wachten op de greyhound bus. Daar ben ik ingestapt en na een lange rit van wel 4 uur met verschillende stops in Brisbane aangekomen. Daar met mijn backpack naar het hostel gelopen om daar in te checken. Mijn dagrugzak klaargemaakt en toen op pad. Al snel kwam ik bij het ANZAC plein uit die herdenkt de slachtoffers van de eerste en tweede Wereldoorlog. Toen door naar de klokkentoren waar ook het parlement van Brisbane zit. Hier waren erg veel Chinezen omdat er een goeroe kwam praten. Ik wilde naar binnen voor het museum maar door de stroom mensen werd ik gedwongen om de koepelzaal in te lopen met allemaal spullen die mij geluk konden brengen. Ook had ik een ticket voor als ik een vraag wilde stellen aan de goede man en een kastje die het Chinees zou vertalen in het Engels. Op een bepaald moment maar weggelopen via een uitgang die je eigenlijk niet mocht gebruiken.  In het museum aangekomen een gratis rondleiding gehad door het gebouw. Heek erg leuk want de gids wist veel te vertellen bijvoorbeeld over de rivieren die op dezelfde plek liepen en dat deze voor cementrot zorgde. Ook een muur gezien met allemaal namen en servicenummers van soldaten tijdens de tweede Wereldoorlog. Het grappige was dat daar vroeger het toilet voor stond. Na de rondleiding naar boven in de klokkentoren waar je over een deel van Brisbane uit kon kijken. Na het museum door een winkelstraat gelopen om vervolgens over een brug naar de andere kant van de stad te lopen.  Hier hadden ze een mooie tuin met een lagoon (openbaar zwembad). Ook verschillende cafeetjes met bandjes die er speelde. Hier ben ik een tijdje gebleven om vervolgens terug te lopen en te eten. Daarna aan mijn blog gewerkt, gedoucht en gaan slapen.

Dag 106: Brisbane

Vandaag lekker uitgeslapen om vervolgens naar de botanische tuinen te lopen van Brisbane. Dit was een erg mooi park met veel fietspaden. Ook had je een mooi uitzicht op een rotswand. De botanische tuin zelf vond ik niet heel erg bijzonder. In de buurt van de botanische tuin stond het parlementsgebouw en het oude parlementsgebouw. Hier ben ik langs gelopen om ook nog een glimp op te vangen van de Harbor Bridge in Brisbane die door dezelfde architect is ontworpen als de Harbor bridge in Sydney. Je ziet ook wel gelijkenissen. Toen een andere brug over gelopen om bij het maritiem museum uit te komen. Ik ben vervolgens doorgelopen naar het science museum waar ze een erg mooie tentoonstelling hadden over de ruimte met erg veel foto's. Ook hadden ze een tentoonstelling over dinosaurussen en dieren in het algemeen. Na het museum doorgelopen naar een informatie centrum on te vragen hoe ik bij de Australian zoo kom. Daarna door naar een park waar ik heerlijk in het zonnetje heb gezeten. Toen de zo'n onder ging ben ik baar het king George plein gegaan. Hier was weinig te beleven dus toen naar het hostel en daar eten gekookt. Daarna in mijn dagboek geschreven en aan mijn blog gewerkt. Toen ben ik gaan slapen.

Dag 107: Brisbane/ Australian zoo

Vandaag vroeg op om een treinkaartje te kopen en een uur in de trein te zitten om vervolgens opgehaald te worden door de shuttlebus van the Australian zoo. Daar werd al gelijk duidelijk waarom zoveel mensen naar deze dierentuin komen namelijk door Steve Irwin! Hij was mega groot aanwezig op de voorkant van het logo. Daar een kaartje gekocht en langs de verschillende dieren die voornamelijk uit Australie komen. Heel erg leuk want die dieren zie je niet zo vaak in een dierentuin. Ik ben dus langs de wombats, Tasmaanse duivels, koala's, kangoeroes, echidnas en ontzettend veel zout water krokodillen gelopen. Ontzettend leuk omdat sommige dieren erg grappig zijn zoals de echidnas dit zijn een soort egels die als tweede dier op deze aarde een eileggend zoogdier zijn. Ze leggen hun ei in hun buidel waar ze het uitbroeden. Deze dieren waren erg actief en liepen veel in het rond. Om 12:00 uur hadden ze de grote krokodillen show dus op naar de tribune. Hier lieten ze eerst wat vogels zien om vervolgens over te gaan op de krokodillen die uit het water sprongen om een stuk vlees te pakken. Heel spectaculair! In het dierentuin hadden ze ook een museum over de familie Irwin. Hier kon hè ook alle geschenken zien die mensen hadden gegeven toen Steve Irwin overleed. Toen verder door de dierentuin gelopen waar je ook verzorgers met de dieren zelf rond zag lopen zoals met een wombat. Die geel erg grappig eruit zien. Het zijn net kleine beertjes. Na een tijd door het park te hebben gelopen terug naar de bus on de treinreis terug te maken. Bij aankomst op centraal station van Brisbane naar het hostel om daar te eten om vervolgens naar the king George plein te lopen. Hier was een feest aan de gang want een nieuw Australian football (footy) seizoen was geopend of een toernooi. Geen idee. Het was in ieder geval feest. Een tijd op het feest gebleven tot ik terug naar het hostel ben gaan lopen en naar bed ben gegaan.

Dag 108: Brisbane

De volgende dag uitgeslapen en op pad in Brisbane zelf. Eerst door de stad gelopen om vervolgens het parlementsgebouw in te lopen waar een museum is. Hier ben ik naartoe gegaan. Het museum was erg leuk omdat ze een tentoonstelling hadden over een kunstenaar die allemaal machines maakt die zelf kunst maken of iets anders doen (lekker vaag hè). Ook hadden ze een tentoonstelling over Brisbane zelf. Na het museum naar de brug gelopen om hier over heen te gaan. Dit was een flink stuk wandelen. Daar aangekomen dacht ik eest dat ze het voetpad hadden afgesloten. Gelukkig was dat maar aan 1 kant. De brug overgelopen en toen met de ferry terug naar de overkant. Ik ben daarna naar het hostel gelopen on wat dingen te regelen en te bekijken voor de rest van mijn trip. Na al het uitzoeken naar een ander museum over de Eerste Wereldoorlog. Dut was erg interessant en ging over 1 bepaalde veldslag. Na het museum naar een ander plein waar ze een pop up bibliotheek hadden. Op een ander plein hadden ze weer een markt met allemaal etenskraampje heel erg leuk. Aan het einde van de dag door wat parkje gelopen om vervolgens terug te lopen naar de supermarkt. Daar boodschappen gedaan en deze in het hostel gekookt. Na het koken aan mijn blog en dagboek gewerkt. Toen gedoucht en naar bed.

1. Corinne:
    24 mei 2017
    Hé Robin...Hoe lang blijf je nog van de jaloersmakende verhalen schrijven? Oftewel hoeveel dagen nu nog voordat je weer terug gaat?
  2. Hennie:
    24 mei 2017
    Jeetje wat een mooie Foto s .ben benieuwd naar de volgende. Veel plezier en veel nieuwe vrienden en nieuwe avonturen
  3. Corvanhuis:
    25 mei 2017
    Halo robin wat een leuke verhalen weer,denk dat een boek er over schrijven het ook goed zou doen,echt geweldig geniet er nog van,cor
  4. Je lieve ouders :-):
    28 mei 2017
    Wat een prachtige plaatjes weer, Robin. Derze reis is een ervaring die je nooit meer vergeet. Veel plezier nog de laatste weken.