Een vogelbekdier gezien? Gezwommen met een haai?

24 april 2017 - Cairns, Australië

Dag 70 Darwin

Vandaag lekker uitgeslapen en weer boodschappen gedaan. Daarna wilde ik mijn tegoed op mijn mobile telefoon opladen zodat ik weer internet heb. Dit bleek erg moeilijk omdat ik niet wist wat ik moest kopen. Ik heb daarom pet ongeluk een nieuwe simkaart gekocht met internet. Daardoor heb ik weer een nieuw nummer. De sim kaart nog wel geprobeerd te ruilen maar dat ik mij niet gelukt. Toen op pad naar mindil Beach. Dit is een erg mooi strand net buiten het centrum van Darwin. Ik ben daar lopend naartoe gegaan en was verrast bij aankomst dat je er helemaal niet kon zwemmen vanwege de kwallen. Erg jammer want ik had wel mijn zwembroek mee. Toen maar doorgelopen naar de botanische tuinen waar ik middag heb gegeten. Daarna door de mooie botanische tuinen gewandeld om vervolgens erg vrolijk weer terug naar het centrum van Darwin te lopen. Ik heb toen gebeld met een aantal mensen. Daarna nog een keer boodschappen gedaan voor de lange wandeling die ik morgen wil gaan maken. Wat extra water en nog wat brood. Toen eten gekookt en aan mijn dagboek gewerkt waar ik weer wat dagen van achter liep. Teruggekomen op de kamer kom je er achter dat je kamergenoten erg vervelend zijn en alleen maar aan zichzelf denken. Gooien hun spullen neer waar ze willen, maken Herrie wanneer iedereen in de kamer slaapt. Jammer volgende keer beter. Ben toen gaan slapen.

Dag 71 Darwin

Vandaag vroeg op en ontbeten. Toen op pad langs de kust naar mindil Beach waar ik langs een basis en middelbare school ben gelopen om bij Fannie Bay uit te komen. Hier hadden ze een zeilclub aan een prachtig strand. Hier heb ik wat koraal geraapt. Ook hier prachtig uitzicht op de zandsteen rotsen. Langs Fannie Bay waren erg veel gezinnen aan het barbecuen. Dit omdat het Pasen is. De meest bizarre barbecues heb ik gezien. Ook werd er een varken aan het spit gebraden. Toen nog een aardig stuk doorgelopen om in east Darwin uit te komen waar ze een mangrove wandeling hebben die ik wilde maken. Het was even zoeken maar na een tijdje de wandeling gevonden en deze ook gelopen. Het was een erg mooie wandeling die je echt door de mangrove bracht met als eindpunt de zee. Onderweg over een vlonder gelopen en erg veel krabben en vogels gezien. Het was laag tij dus heb geen barmundi vissen gezien. Wel mudfish, dat zijn vissen die over het land kunnen lopen van pond naar pond. Heel grappig omdat te zien omdat je dit niet verwacht van een vis. Op de terugweg nog wel een slang gezien alleen was deze dood. Jammer want ik heb nog niet echt een wilde levende slang gezien. Toen verder gelopen om een Bush walk te doen door een regenwoud bos waar veel walibie's zaten. Het bos zelf was prachtig met verschillende vogels die om je heen vliegen. Ook kon je erg dicht in de buurt komen van de walibie's omdat de wind juist stond. Tijdens het wandelen hoorde je ze ook om je heen springen. Heel erg leuk. Daarna was het tijd om terug te lopen naar het hostel. Dit was nog een flink end want ik was 7 kilometer van het centrum vandaan gelopen. Na de mooie wandeling terug helemaal langs de kust bij het hostel aangekomen. Daar boodschappen gedaan en voor twee dagen gekookt want morgen moet alles ingepakt zijn omdat ik de dag erna vroeg op het vliegveld moet zijn om in te checken. Na het eten geschreven in mijn dagboek en daarna bonje gehad met mijn kamergenoot die voor de vijfde keer mijn oplader van mijn mobile telefoon eruit had getrokken. Het grappige was (waar ik eigenlijk echt boos van werd) dat hij in het Duits tegen iemand anders over mij ging praten. Wat jammer dat ik ook een beetje Duits kan. Heb dit ook direct duidelijk gemaakt. Hij wist toen niet wat hij moest doen en verliet toen maar de kamer. Daarna mijn was in de wasmachine gegooid en daarna in de droger. Toen mijn was gevouwen en netjes in mijn tas gestopt en naar bed.

Dag 72 Darwin

De volgende dag lekker uitgeslapen en toen wilde ik met krokodillen zwemmen in een ' cafe of dead' maar deze was de komende week al helemaal volgeboekt. Toen terug naar het hostel gedaan waar ik in de boekenkast een Harry Potter vond. Deze geb ik meegenomen op mijn wandeling naar Cullen Bay. Dit is een erg mooie baai met allemaal palmbomen. Hier heb ik een tijdje gelezen om via de kust naar mindil Beach te lopen. Ook daar heb ik weer gelezen in Harry Potter en genoten van het uitzicht. Na het lezen rustig naar de botanische tuin gelopen om ook daar te lezen en te genieten van het uitzicht. Om vervolgens ook in de botanische tuin te eten en na een tijdje terug te lopen naar het hostel. Daar heb ik mijn tas ingepakt voor mijn vlucht naar Cairns. Tijdens het inpakken kwam er een gekke man in mijn kamer die in Darwin woonde maar in het hostel ging slapen. Na het inpakken gedoucht, gegeten en naar bed om te slapen want morgen moet ik erg vroeg op.

Dag 73: Darwin - Gove - Cairns

De volgende morgen wakker geworden van die gekke Australiër die midden in de nacht begon te schreeuwen. Toen om 2:30 mijn bed uit om de airport shuttle te halen. Hier zat ik helemaal alleen in en bracht mij daarom erg snel naar de luchthaven waar ik nog een tijdje moest wachten voordat mijn vlucht ging. Na het inchecken en de controle ben ik gaan kijken in de verschillende winkeltjes op de luchthaven. Daarna heb ik nog even gelezen om vervolgens in het vliegtuig te stappen en op te stijgen. Het was een uur vliegen naar Gove waar we moesten stoppen voor anderhalf uur. Na de landing op Gove weer door de controle van de luchthaven om niet kort daarna te horen dat er iets mis is met het vliegtuig en dat we twintig minuten langer in Gove blijven. Dit werd uiteindelijk 7 uur omdat er echt iemand naar het vliegtuig moest kijken. Dan zit je vast op een luchthaven in the middle of nowhere waar niets te doen is. Ik heb tien maar wat gelezen en wat filmpjes gekeken op mijn mobile telefoon. Uiteindelijk mochten we weer instappen en vlogen we naar Cairns. In Cairns mijn tas gepakt en betaald voor de shuttle naar het hostel waar ik verblijf. In de bus met een Engelsman aan de praat geraakt die in hetzelfde hostel al mij verblijft. Wij hebben samen ingecheckt en kregen toen een rondleiding Door het hostel. Ook hebben we ons ingeschreven voor de quiz van vanavond. Ik heb mijn spullen in mijn kamer gelegd en heb toen een pizza van het hostel besteld. Deze heerlijk opgegeten en ervoor gezorgd dat onze tafelgenoten bij ons in het team zaten. Tijdens de quiz die over van alles en nog wat ging ( Australie, geschiedenis, aardrijkskunde, muziek, film uitspraken, natuur, algemene kennis en Australische uitspraken) hadden we het erg gezellig en kletsten we veel met elkaar. Toen aan het einde van de quiz de score bekent werd gemaakt waren we tweede met twee punten verschil van de eerste plaats. Jammer genoeg won alleen de eerste plaats een prijs. Ik ben daarna mijn tanden gaan poetsen en ben toen gaan slapen.

Dag 74: Cairns

Vandaag lekker uitgeslapen en toen samen met Andrew ( de Engelsman) naar een reisbureau om te kijken wat er allemaal in Cairns te doen is en hoeveel dit kost. Na een lange uitleg met allemaal folders hadden we een aantal dingen uitgekozen die we wel wilde doen. De dame van het reisbureau kwam op een bedrag uit 480 dollar. Ik wilde hier nog over nadenken omdat ik het wel erg veel geld vond. Ook wilde ik gaan vergelijken met andere reisbureaus. Hier was ze niet blij mee en begon toen best wel agressief ons over te halen om te betalen en de tours bij haar te kopen. Ik ben op een bepaald moment gewoon weggelopen omdat ze erg vervelend begon te doen. Na een vak koffie iemand met wie ik heb gereisd en die al in Cairns was geweest een berichtje gestuurd. Die wist nog een goede reisorganisatie die ook bog goedkoop was. Deze heb ik de verschillende tours gestuurd die we wilde doen en kwam met de volgende prijs 280 dollar (alles precies hetzelfde). Hier hebben we toen bij geboekt en zijn na onze bak koffie gaan wandelen langs het water waar we over verschillende dingen hebben gepraat. Na de wandeling bij een restaurantje gegeten waarbij Andrew mijn wilde trakteren op de lunch omdat ik hem erg veel geld had bespaard. Vervolgens terug naar het hostel waar ik boodschappen ben gaan doen en een nieuwe batterij in mijn horloge heb laten zetten. Daarna ben ik gaan koken en heb ik aardappelen, sla en worstjes op. Ik heb toen mijn email bekeken waar ik zag dat mijn ouders mij een vacature hadden opgestuurd voor een school. Ik ben na het eten achter de computer gaan zitten en heb toen een sollicitatiebrief geschreven. Toen na het schrijven ben ik Tv gaan kijken in het hostel om daarna mijn tanden te poetsen en naar bed en gaan.

Dag 75: Cairns/ Tablelands

Vandaag vroeg op want onze eerste tour begint vandaag. Na het instappen stelde onze chauffeur zich voor mij heette Andy. Andy hoorde zichzelf nogal heel graag praten en dat was soms best irritant omdat hij ontzettend veel non informatie vertelde. Onze eerste stop was the Balinda Boulders. Dit waren prachtige watervallen met ontzettende grote stenen. Ook de wandeling naar de twee uitkijkpunten was erg mooi door het regenwoud. Daar hebben we thee gedronken om vervolgens door te rijden naar een andere waterval waar je mocht zwemmen. Onderweg gestopt bij een brug waar je mogelijk een krokodil kon zien. Ja hoor er lag een krokodil in het water. Het was een vrouwtje van 3,5 meter lang. Na een tijdje naar de krokodil te hebben gekeken terug de bus in om naar Milaa Milaa fall te gaan. Dit was een erg mooie waterval waar je kon zwemmen. Dat heb ik natuurlijk ook gedaan ook al was het weer niet zo goed (regen/ miezer). Na het zwemmen weer de bus in om naar het Malanda national park te gaan. Ook hier hadden ze een waterval en een erg mooie wandeling door het regenwoud waar we ook nog een kleine Walibi hebben gezien. Het informatie centrum was ook erg interessant dat over de verschillende dieren ging in het park. Hier hebben we geluncht. Na de lunch doorgereden naar een plek waar we een vogelbekdier zouden kunnen zien. Na de wandeling door het gebied waar het dier zou kunnen zitten terug naar de bus waar een uitkijkpunt was. Vanuit het uitkijkpunt zagen we een vogelbekdier zwemmen in de rivier eronder. Echt super! Toen naar Eacham wat een vulkaankrater is die volgelopen is met water. Ook hier heb ik in gezwommen ook al zat er een krokodil In het water (freshie, dus die doen hè niks). Na het zwemmen thee gedronken en terug naar het hostel waar ik eten heb gekookt en in mijn dagboek heb geschreven voordat ik naar bed ging

Dag 76: Cairns

Vandaag lekker uitgeslapen om naar het treinstation te gaan. Hier heb ik een kaartje gekocht voor een van de mooiste treinritten in de wereld namelijk de Kuranda trein die je naar het plaatsje Kuranda brengt. Daarna ben ik naar de cruise terminal gelopen en helemaal langs de kust omhoog naar het vliegveld. Onderweg op een bankje gezeten bij een boom waar ik wat muizen zag rond scharrelen. Erg leuk. Op de terugweg langs de reef terminal gelopen om te kijken waar we over twee dagen naartoe moeten en waar we ons dan moeten melden. Ik ben toen terug gelopen naar het hostel waar ik wat dingen heb geregeld voor mijn reis om op een bepaald moment eten te koken en aan mijn blog te werken. Daarna tandengepoetst en naar bed morgen weer vroeg op voor de volgende tour. Ben benieuwd!

Dag 77: Cairns/ Cape Tribulation

Vandaag vroeg op om vervolgens opgehaald te worden door een bus. Deze bracht ons naar de eerste stop namelijk Port Douglas' waar we over het strand hebben gelopen (7mile Beach). Daarna thee gedronken en naar Cape Tribulation gereden waar we onderweg een grappige vraag moesten beantwoorden namelijk wat voor dier zou je willen zijn? En waarom? Nadat iedereen dit had besproken kwamen we bij een prachtig uitzicht waar we over de hele Cape Tribulation konden uitkijken. Ontzettend mooi. Toen door naar een cafeetje waar we lunch hebben gehad en naar het strand zijn gelopen. We moesten daardoor wel eerst door een mangrove bos. Daarna de bus in om vervolgens the dandree River over te steken met een pond om in het dantree national park te komen. Hier leeft een cassowary een soort oude struisvogel. Onderweg naar een spring gekeken naar zo'n vogel maar we hebben er jammer genoeg geen een gezien. Wel heerlijk gezwommen in de spring waarnaar we op de terugweg op zoek gingen naar een cassowary. Ook deze keer weinig geluk. Daarna over de Dandree River opzoek naar krokodillen die we wel hebben gezien. Ook een aantal vogels die wel konden vliegen zoals een soort ijsvogeltje dat in de mangrove leeft. Na de boottour zijn we opgehaald en teruggebracht naar Cairns na een lange rit. Ik ben toen gaan douchen en heb daarna gekeken om een onderwater camera re huren omdat ik morgen in the Great barrier reef ga zwemmen. Ik ben toen gaan eten en heb in mijn dagboek geschreven voordat ik ging slapen. Al met al een erg geslaagde dag.

Dag 78: Cairns/ Great Barrier Reef

Vandaag vroeg op om naar the Great barrier reef te gaan! Ik heb hier erg veel zin in. Ik had om 7:00 uur afgesproken met Andrew. Wij gingen daarna naar een winkel waar ze onderwatercamera's verhuren. Na wat papierwerk kregen we de camera mee. Daarna inchecken en gewacht tot we de boot op mochten. Op het moment dat we de boot op mochten zijn we naar het bovenste deck gegaan en hebben onze snorkel spullen gehaald en stingersuit tegen de kwallen dier er zouden kunnen zitten. Toen vertrok de boot waarbij je prachtig uitzicht heb over Cairns en zijn bergachtige omgeving. De boot bracht ons naar een eiland. Toen we wilde uitstappen zagen we al een zeeschildpad. Echt super! Op het eiland zelf waren twee stranden een voor beginners en een voor experts. Ik had nog nooit gesnorkeld dus wij gingen naar het beginners strand waar ook strandwachten aanwezig waren. In het begin moest ik erg wennen dat je door een klein buisje moest ademen waardoor ik in het begin heel vaak en snel door de snorkel probeerde te ademen. Veel verschillende soorten vissen gezien met allerlei kleuren. De een nog feller dan de andere. Jammer genoeg was veel van het koraal hier dood. Na een uur zijn we naar het tweede strand gegaan. We waren inmiddels experts geworden binnen een uur. Daar heb ik nog meer gekleurde vissen gezien met ook erg veel levend koraal. Ontzettend mooi al die kleuren om je heen. Op een bepaalde moment zag ik iets in mijn ooghoeken weg schieten. Ik dacht dat het een octopus was en dat vermoeden bleek te kloppen. Wel moest ik een aantal keer kijken omdat hij van kleur en van structuur was veranderd. Hij was erg goed gecamoufleerd maar ik heb hem toch gespot. Verder ook nog clownvissen gezien in een anamoon. Daarna het strand op om middag te eten en daarna weer het water in waar ik mij steeds bleef verbazen over de mooie kleuren van de vissen en het koraal. Toen het tijd was om terug te gaan naar de boot een rifhaai gezien. Hier schrok ik best wel van maar de haai schrok gelukkig ook van mij en zwom weg. Toen de boot in om weer terug naar cairns te gaan waar we de camera terug brachten en wel 800 foto's hadden gemaakt. Lekker veel dus. Toen met de memorykaart naar het hostel gelopen waar we de foto's hebben overgezet. Toen ben ik gaan douchen en heb ik samen met Andrew een pizza gemaakt. Daarna ben ik naar bed gegaan.

Dag 79: Cairns/ Kuranda

Vandaag vroeg op om de trein naar Kuranda te nemen. Na een ontbijt naar het station gelopen waar ik eerst wat foto's van de trein en de wagon heb gemaakt. Deze waren erg oud en er hingen foto's aan het plafond hoe ze het spoor hebben gemaakt. Heel gek om te dat ze alle 25 tunnels met de hand hebben uitgegraven in 1880. Na een korte uitleg wat je wel en niet mag doen tijdens de rit op weg naar freshwater waar wat meer mensen konden opstappen. Daarna door naar Baron Falls. Tijdens de rit erg mooie uitzichten van Cairns en omgeving. Maar ook de verschillende bergen die om de trein heen zaten waren erg mooi. Vooral omdat het erg mooi weer was. Bij aankomst op Baron Falls even gestopt. Deze waterval is ontzettend mooi omdat er erg veel rotsen omheen zitten. Toen door naar Kuranda wat erg toeristisch was. Ik heb daar de wandelingen gedaan door het regenwoud op zoek naar een treekangeroe of een cassowary. Geen van beide tijdens mijn wandeling gevonden dus dat was jammer. Ik ben toen naar een vogelpark geweest waar ze wel een cassowary hadden. Heel gek om zo'n beest te zien. Je wilt zeker geen ruzie met heb omdat hun poten erg grote en scherpe klauwen hebben. Ze valken je aan door met hun klauwen op je te springen. Ook grappig is dat vader zorgt voor de jongen en moeder op zoek gaat naar een ander mannetje. Het vogelpark zelf was erg leuk omdat het overdekt was en je de vogels ook eten kon geven. Een aantal vond mij tas erg interessant en probeerde de ritsen open te krijgen. Dit is geen van de papegaaien gelukt. Wel liep ik met een aantal papegaaien op mijn tas door het park. Erg grappig. Na het vogelpark was het tijd om terug te lopen naar het station. Hier heb ik nog een aantal foto's gemaakt voordat ik de trein in stapte. Deze vertrok weer naar Baron Falls en naar freshwater waar we weer langs erg mooie uitzichten kwamen. Deze waren nu nog mooier omdat de zon een beetje ondergingen. Eenmaal terug in Cairns met Maaike gekletst en wat gegeten. Daarna aan mijn blog gewerkt en gedoucht want morgen vroeg vertrek ik naar Townsville waar ik ga leren duiken. Heb hier erg veel zin in.

1. Je lieve ouders :-):
    24 april 2017
    Geweldig Robin, we zijn stik jaloers. En wat een mooie foto's. We zijn benieuwd naar de 800 onderwaterfoto's. Veel plezier nog.
  2. Maaike:
    24 april 2017
    Heel veel plezier op Magnetic island met je duikcusus Robin! Ik ben benieuwd wat je er van vind, het is heel anders dan snorkelen en je moet weer even de schoolbanken in voor je duikbrevet. Jaja, met een examen! Veel succes!
  3. Hennie:
    28 april 2017
    Weer heel wat meegemaakt.prachtige fotos ben ook nieuwsgierig naar de onderwater foto's. Veel plezier bij de duik cursus
  4. Corvanhuis:
    29 april 2017
    Halo robin heb het adres weer gekregen van je moeder wist niet dat ik jou nog kon volgen.
    Heb van middag foto`s zitten bekijken van jou reis nou geweldig,wat jij meegemaakt en nog meegaat maken blijf je je leven lang bij,nog een goede reis blijf je volgen,gr cor
  5. Leo Vollering:
    9 mei 2017
    Ik zeg maar zo Robin,
    zoals thuis het watervalt, watervalt het nergens!! :):):):)