Mijn reis bijna voorbij :( jammer!

11 juli 2017 - Sydney, Australië

Dag 146: van Hobart/ Mona/ Mountain Nelson

Vandaag vroeg op om naar Mount Wellington te rijden om erachter te komen dat de weg is afgesloten vanwege sneeuw! (Zijn we nog in Australie? Ja!). Toen een wandeling baar de silverfalls om daarna baar een ander uitkijkpunt te gaan op Mount Neslon. Hier had je vroeger een uitkijkpost die de schepen in de gaten hield. Daarna afgezet bij het hostel waar we onze spullen hebben gedropt om daarna naar Salamance market te lopen. Hier hebben we wat eten gekocht om vervolgens naar het Mona museum te gaan met de ferry. Dat was erg leuk omdat ze geen stoelen maar schapen hadden om op te zitten (maak je een zorgen ze waren van plastic! :). Vervolgens kwamen we aan in het museum waar ze buiten een aantal beelden hadden die gemaakt waren van oude hekken. Heel erg cool on dat te zien. Toen het museum in waar ze hele gekke kunst hadden die je soms best wel shockeerde. Ik ga niet in detail maar het was soms echt heel erg gek en je vraagt je dan af welke zieke geest zoiets bedenkt. Na het museum terug om een pizza te halen eb deze in het hostel op te eten. Daarna gekletst om te douchen en naar bed te gaan.

Dag 147: van Hobart naar Bruny Island

Vandaag ook weer vroeg op om met de bus naar Bruny Island te rijden. Dit is een eiland net onder Hobart en daar kun je de witte Walibie zien die alleen op dat eiland voorkomt. Voordat je op het eiland bent moet je met de bus naar de ferry om samen met de bus naar het eiland te gaan. Hier hadden we eerst een honingproeverij. Daar heb ik een bijzonder soort honing op van de bloemetje van een boom die alleen in Tasmanië groeit Leatherwood heet die boom. Toen naar een uitkijkpunt precies in het midden van het eiland om daarna door te rijden naar de vuurtoren waar we ook een fantastisch uitzicht hadden. Hier hebben we rondgelopen en zijn we ook naar het strand gegaan om daarna terug te rijden om de witte walibie te spotten. Onderweg nog een keer gestopt om chocolade en fudge te proeven om daarna door een gebied te lopen waar de wit walibie's zitten. Het was heel grappig omdat je deze beesten heel gemakkelijk ziet. Tijdens onze wandeling zagen we er 6. Een aantal zelfstandig heel dichtbij dus dat was heel erg leuk. Daarna doorgereden naar een kaasproeverij waar we een kaasplank kregen met vier verschillende kazen. Heel erg lekker om daarna naar een oesterkwekerij te gaan waar we oesters konden proeven. Erg lekker om daarna naar de ferry te rijden. Deze bracht ons weer naar het (vaste) land. Toen afgezet bij het hostel waar we afscheid hebben genomen van Kris om samen te eten en daarna te douchen en naar bed.

Dag 148: Hobart

Vandaag afscheid genomen van Veronica om te ontbijten en richting de botanische tuinen van Hobart te lopen. Daar kwam ik een Memorial Walk tegen waar ze aan de zijkant van het pad voor iedere Tasmaanse soldaat die overleden was tijdens een oorlog een boom hadden geplant. Heel erg indrukwekkend omdat er ook een plaatje voor iedere boom stond met daarop de naam van de soldaat en wanneer hij was overleden. Op de route lag de botanische tuin van Tasmanië waar ik doorheen ben gelopen. Dit was erg mooi omdat ze veel planten hadden die alleen in Tasmanië groeien. Toen de Memorial Walk verder gelopen die bij aan het einde bij sportvelden bracht. Dar zag ik een bordje met uitkijkpunt. Dat heb ik dus gevolgd en dat bracht me in een parkje boven op een berg. Het uitzicht vond ik niet zo heel mooi. Toen teruggelopen om in de stad boodschappen te doen en te koken. Tijdens het eten gepraat met wat mensen van de tour om daarna e douchen en naar bed te gaan.

Dag 149: Hobart

Vandaag lekker uitgeslapen om daarna te vragen hoe je op Mount Wellington komt. De man achter de balie gaf mij twee opties: een met de bus en een wandeling van 2uur of een bus die je naar de top brengt.  Ik koos voor de eerste dus naar de bushalte waar na 10 minuten wachten de bus kwam. Na een ritje van 15 minuten uitgestapt en gezocht naar de route die ik niet kon vinden dus toen aan iemand die voor een koffiezaakje zat gevraagd hoe ik op Mount Wellington kom. Hij wist het gelukkig wel dus met zijn aanwijzingen het pad gevonden. Dit leuk eerst door een dichtbegroeid regenwoud met erg veel mos. Hoe hoger ik kwam hoe meer ijs. Tot het pad helemaal bedekt was met ijs. Het was erg lastig om naar boven te lopen. Eenmaal boven aangekomen was het daar erg koud -4. Het uitzicht daarentegen was fantastisch en je kon over een groot deel van Tasmanië kijken. Na een tijdje daar rondgelopen te hebben terug naar beneden er kwam namelijk een grote wolk die voor het uitzicht kwam. Naar beneden wat niet makkelijk was door al het ijs. Al glijdend naar beneden gegaan om de bus weer terug te nemen naar Hobart. Daar heb ik eten gekookt om daarna te douchen en uitgeput in slaap te vallen.

Dag 150: Hobart

Vandaag heerlijk uitgeslapen om daarna naar de haven te lopen en langs het water te lopen. Hier kwam ik een beeld tegen van een Tasmaanse man die een expeditie naar Antartica had gedaan. Het waren allemaal bronze beelden van penguins en zeeleeuwen. Erg leuk! Toen langs een oude jam fabriek om daarna bij een oorlogsmonument uit te komen. Hier heb ik een tijdje gestaan om daarna via een brouwerij langs allemaal kerkjes te lopen door de stad. Toen in het hostel met wat mensen gepraat om daarna te koken en te douchen. Toen wat geschreven in mijn dagboek om daarna te slapen.

Dag 151:Hobart

Vandaag lekker uitgeslapen om daarna langs het water te lopen om naar het museum van Tasmanië te gaan. Hier hadden ze een tentoonstelling over de Tasmaanse tijger en de andere dieren die in Tasmanië leven. Ook hadden ze een tentoonstelling over hoe de aboriginals verjaagd zijn door de Europeanen die daar een kolonie wilde stichten. Heel interessant. Hier een lange tijd gelopen om daarna boodschappen te doen en naar het hostel te lopen. De was moest namelijk gedaan worden dus mijn was gewassen, gedroogd en gevouwen. Toen mijn eten gekookt die ik heerlijk heb opgegeten om daarna te douchen en naar bed te gaan.

Dag 152: Hobart

Vandaag heerlijk uitgeslapen om te gaan winkelen. Ik wil namelijk wat spulletjes uit Australie meenemen naar Nederland. Ik ben dus langs de verschillende winkels gelopen in het centrum waar ik een aantal keer verrast werd door verschillende koren die aan het zingen waren. Erg leuk. In de middag naar een bakkerijtje gegaan waar ik een heerlijk broodje met gerookte zalm heb gegeten om daarna verder te winkelen. Na het winkelen naar de treasury building van Tasmanië gelopen om daarna terug naar het hostel te lopen. Hier heb ik gegeten om daarna mijn tas in te pakken. Toen naar een festival gegaan dat vandaag begint namelijk festival of the voices. Dit begon om 19 uur met het aansteken van een vuurkorf. Ontzettend leuk! Toen kwamen er verschillende koren zingen met hun liedjes om daarna een band te laten spelen. Na dat dit was afgelopen terug naar het hostel om te douchen en daarna te slapen.

Dag 153: Hobart naar Sydney

Vandaag uitgeslapen om uit te checken en mijn tas in de storage room te leggen. Ik ben toen over Salamance market gelopen. Waar ze veel leuke spulletje verkopen. Na een rondje over de markt terug naar het hostel om mijn tas te pakken en naar het busstation te lopen. Hier heb ik een bus naar het vliegveld genomen waar ik mijn tas heb ingecheckt en daarna mijzelf. Eenmaal binnen een bak koffie gedronken en gewacht op mijn vlucht. Toen er tijd was om te boarden ben ik in de verkeerde rij gaan staan voor een andere vlucht naar Sydney alleen met een andere maatschappij maar omdat ze de gate hadden veranderd dacht ik dat ik goed stond. Hier kwam ik snel achter om vervolgens bij de andere gate te boarden bij de juiste vliegmaatschappij. Tijdens de vlucht zat ik bij het raam wat er leuk was. Koffie gedronken om daarna na twee uur te landen in Sydney. Hier mij tas gepakt en met de trein naar het centrum. Het hostel snel gevonden omdat ik nu de weg weet in Sydney om in te checken en te koken. Hier kwam ik wat oude tourleden tegen vanuit Hobart dus daar een tijd mee gepraat. Toen gedoucht en naar bed.

154: Sydney

Vandaag lekker uitgeslapen om daarna naar darling Harbor te lopen om inkopen te doen voor Maaike bij een kleding winkel between the flags. Daar aangekomen zag ik dat de winkel gesloten was. Erg jammer. Toen naar de winkelstraat in Pitt street gelopen om daar wat rond te
lopen en hier en daar wat spulletjes te kopen. Via het winkelstraten naar de botanische tuin om daar doorheen te lopen richting woolooba Harbor waar ze een kraampje hebben met de beste pie van Australie. Dat wilde ik wel proberen. Na een pie gekocht te hebben met aardappelpuree, erwten puree en jus deze heerlijk opgegeten bij het water. Ik moet zeggen de pie was erg lekker ga dat misschien nog een keer doen. Op de terugweg kwam ik de art gallery van Sydney tegen waar ik in ben gegaan. Hier hadden ze veel moderne kunst maar ook wat oudere werken zoals een schilderij van van Gogh. Na de art gallery naar de Harbor bridge om te kijken naar de zonsondergang boven het opera huis. Na de zonsondergang gelopen naar het opera huis om daar even te wachten op een project op het opera huis zelf. Dit was vanwege de week voor de native people. Na de projectie terug naar het hostel waar ik heb gegeten en gekletst met mijn oude tour maatjes om vervolgens te douchen en naar bed te gaan

Dag 155: Sydney

Vandaag lekker uitgeslapen om voor een tweede keer naar darling Harbor te lopen om inkopen te doen voor Maaike. Nadat ik wat kleding had gekocht bij de winkel between the flag ben ik naar het centrum gelopen om een boekwinkel te vinden. Dat was niet heel moeilijk maar ze hadden niet het boek dat ik wilde hebben dus op zoek naar een andere boekwinkel. Daar hadden ze wel het boek wat ik wilde hebben. Richting de Harbor bridge gelopen om daar de wijk de Rocks in te gaan waar ze een museum hebben over de wijk. Hier kijken ze naar hoe het heel vroeger was toen de aboriginals er leefde tot nu met de bouw van de Harbor bridge en de haven Die steeds groter werd. Heel interessant! Toen naar het opera huis gelopen waar je een fantastisch uitzicht had op de zonsondergang op de Harbor Bridge. Daarbij kwam ook dat de projectie op het opera huis dit keer na zonsondergang begon. Na de projectie naar het hostel gelopen om onderweg boodschappen te doen en  in het hostel eten te koken. Daar weer mijn tour vrienden van Tasmanië ontmoet. Gezellig gekletst om daarna te douchen en te gaan slapen.

Dag 156: Sydney

Vandaag lekker uitgeslapen om daarna naar de winkelstraat in Sydney te lopen. Daar kwam ik in een boekenwinkel een voorleeshoekje tegen met boeken van Dr Seus. Daar en ik het boekje Horton heers a who. Toen een winkelcentrum in waar ik op een bepaalde verdieping ben weggestuurd omdat daar een kantoor bleek te zijn. Stond nergens aangegeven dus dat was wel gek. Via verschillende winkels naar  naar de botanische tuin gewandeld. Vandaar uit naar Macquarie's point waar ik een tijdje heerlijk in de zon heb gezeten. Daar twee Chinezen ruzie zien maken over een plek om een foto te maken. Heel
Grappig. Om daarna rustig naar er opera huis te lopen. Daar heb ik het boekje Hortob hears a who gelezen. Om door te lopen naar de Harbor Bridge. Daar ook een tijdje gezeten om terug te lopen naar het winkelcentrum om naar iets te zoeken. Niet gevonden. uiteindelijk weer uit gekomen bij circular Quay. Van hieruit naar het opera huis gelopen om de projectie te zien. Ik blijf dat erg mooi vinden om nog wat spulletje te kopen en boodschappen te doen. daarna terug naar het hostel gelopen. Hier heb ik eten gekookt en gekletst met mijn oude tour maatjes om daarna te douchen en naar bed te gaan.

Hey allemaal,

Met mij alles goed hier. De datum van vertrek komt steeds dichterbij. Heel gek hoe snel 6 maanden voorbij gaan. Even voor jullie informatie. Op 14/07 vlieg ik om 11:00 uur Australische tijd (3 uur Nederlandse tijd) naar Jakarta. Deze vlucht duurt 7:30 uur. Daar kom ik 15:25 aan (10:25 Nederlandse tijd). Daar moet ik 7 uur en 15 minuten wachten tot mijn vlucht naar Amsterdam vertrekt. Deze vertrekt op 22:40 (17:40 Nederlandse tijd) deze vlucht duurt 14:30 uur. Ik kom dan op 15/07 om 7:50 aan in Amsterdam en ben dan waarschijnlijk heel erg moe!

1. Corinne:
    11 juli 2017
    Fijne reis terug Robin! Het was erg leuk om mee te lezen. Ik ga nu op vakantie. Groetjes van mij.
  2. Corvanhuis:
    11 juli 2017
    halo robin, weer leuk de verhalen, heel veel weer meegemaakt jongen dat zal wel wennen worden met het gewone leven,maar dit nemen ze je niet meer af, gr cor.
  3. Bert plaizier:
    11 juli 2017
    Heel leuk je gevolgd te hebben, goede reis naar Nederland!!